1 jan. 2011

Vilken nyårskaramell!

Strax efter 4 när potatisen var skalad fanns det lite tid att smyga ut till verkstan igen, där körde jag mina treor, 6 st som var en fröjd jämfört med femmorna följt av en tjuga. Betydligt bättre idag än igår med både lite mer sömn och näring i kroppen. Det kändes till och med så bra att jag gav mig på ett 30 minuter stenhårt benpass där Malin och tonnåringen Philip lockades ut vid halvsex för att "passa" om det skulle bli för tungt i hackliften. De kunde dock vila sina ryggar, mina ben orkade precis det jag ville! Årets sista pass blev med facit i hand riktigt bra!

Det blev ett lugnt härligt nyårsfirande med familjen på hemmaplan. Tonåringen i huset hade lite polare inne på middag (som mamma naturligtvis stod för) innan det bar iväg till nyårsfirandet inne i stan. Sex städade ungdommar intog en trerätters som för övrigt var ljuvlig, det italienska årgångsvinet däremot behöll vi vuxna för oss själva.

Och vilken nyårskaramell det blev att se Småkronorna stundtals spela ut Canada, de imponerade stort på mig med deras snabba spelvändningar och kvicka avslut. Några plumpar blev det dock, en riktig målvaktstavla på andra målet i baken och att sedan släppa till en 2 mot 1 i pwerplay håller inte mot ett sånt lag som Canada. Att se svenska spelare störta på mål helt respektlöst är något vi inte är vana vid. Matchens nyårskaramell var helt klart kvitteringen till 5-5 som Sehlin tryckte upp i första krysset, blir inte det VM's läckraste mål så hoppas jag verkligen att jag inte missar det som blir det. Att sedan "nolla" Canada på straffar kändes både rättvist och otroligt gött!

Ett gott nytt 2011 på er alla.
/Johan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar