16 jan. 2011

Utklassning x 2

Utklassning var det när de svenska handbollsherrarna körde över Slovakien fullständigt i andra halvlek, de lekte mer eller mindre ut slovakerna i 30 minuter där de fick allt att stämma. Lika stor utklasning var det på Fort Boyard, familjen satt framför burken kl. 20.00 och fick se Lars Kristers åka på rådäng mot Hammerfall, lika stor skillnad som matchen tidigare... Tyvärr så gick Hammerfall på stortorsk när de väl skulle prestera och hova in "cashen", lite typiskt svenskt att inte vara bäst när det gäller. Jag är lite rädd att de svenska handbollsherrarna fick det lite för lätt igår och likt de svenska hockeyjuniorerna underpresterar när det väl gäller för att resan fram till det avgörande momentet varit lite för lätt. Men jag har haft fel förr och hoppas innerligt jag har det denna gången igen.

Fredagen bjöd på en tidig start, jag sparkade igång dagen på Sportlife i Stenungsund med ett spinningpass kl. 07.00. Härligt att se att 20 st morgonpigga hade letat sig dit för att kickstarta igång dagen!
Lördagen innebär lite hårdare distans. Jag hade tänkt köra ute men efter att ha tittat ut och konstaterat att det kommit 15 cm nysnö så försvann den tanken rätt så fort. Det blev dryga timman löpning i snön på delvis oplogade gångvägar. Ett snabbt ombyte och direkt upp på Monarken i ytterliggare 2 timmar. Där averkades bl a 2x20 min lite hårdare intevaller och 4 x 5 min hårda styrkeintervaller på 50-55 kadens.
Idag välbehövlig vila innan måndagens femmor ska genomlidas igen :-)

Två sponsorer till är klara. Ängegärde Bygg och Pretec kommer att stötta oss under säsongen. Vi tackar så mycket för deras stöd och engagemang.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar