23 jan. 2011

Hårda bud i Mellerud!

Jaha... Vem fan ringer och väcker mig innan alarmet gör det en lördagsmorgon, det var min första tanke när signalen tjöt 06.57. Gruset torkades illa kvickt ur ögonen när jag hörde Robbans röst.
-Var det på Stigs Center du ville mötas?
Helvete, jag hade 13 minuter på mig dit för att hinna till utsatt tid, 13 km bilkörning igenom Göteborg stod framför mig på den knappa tiden. På den tiden skulle barnen väckas och kläs på, de skulle till farmor och farfar över dagen. Cykelstället skulle monteras på bilen och cykeln hängas på. Barnen otroligt nog var klara på 3 min, frukost var inte att tänka på. Bra uppladdning...
07.18 endast 8 minuter sen plockade jag upp Robban innan vi drog iväg mot nästa anhalt Stenungsund för att plocka upp Marcus. Ytterliggare 5 minuter kördes in på den sträckan och snart skulle vi ligga enligt "schedule" igen. Barnen lämnades av och Marcus plockades upp. I all hast på morgonen glömdes 2 viktiga saker, kameran och skärmarna, en lagom go' ursäkt till att få lägga sig sist!

Väl ute på motorvägen igen med sikte på Mellerud så var vi på tid, men magen knorrade lite och jag började så smått oroa mig för hur länge energin skulle räcka, jag måste bara fylla på innan vi rullar iväg.
Väl i Mellerud före utsatt tid hann vi med ett snabbt besök på Coop där en kletig baguette och en drick Yoggi fyllde på mina depåer, en något sen frukost men absolut bättre än ingen alls.

09.00 utanför badhuset i Mellerud möttes 7 glada killar upp, alla förutom Mikael var på plats som tidigt hade lovat bort sig till den lokala fotbollsföreningen hemma på Tjörn där en inomhus cup gick av stapeln. Cyklar monterades ihop och klädseln förstärktes.
Jag trodde ärligt talat årets första "practicle joke" i laget hade stundats när jag såg Ulf bakom ett par Dr Zipe liknande skid goggles av modell större sitta framför hela ansiktet, när sen äldre brodern Pär visade upp samma utstyrsel var jag säker på att det var ett skämt, inte fan hade de väl tänkt och cykla med de där cyklopen på. Tony chippade efter andan när han förstod att de verkligen menade allvar. Det här måste definitivt rättas till. En dresscode kommer inom kort att upprättas där dryga böter utfaller för överträdelse mot denna!


                                          Foto Tony Widing


Nåja, när vi väl hämtat oss efter cyklop-chocken rullade vi iväg, tempot sattes upp direkt vilket var ganska väntat. Vi gick runt allesammans till en början, men längden på förningarna varierade stort. Vi har några riktiga ånglok som verkar kunna ligga och ta vind i bra fart hur länge som helst. Tony, Porath, Marcus och Robban körde hårt första halvan och tog mycket vind. På väg in mot Brålanda lite senare gick Tony och Porath upp och förde upp tempot i 35-36 km/h i säkert 15 km, dubben ven om asfalten och stackars Bäckers fick slita hårt för att hänga med på Mtb's med dubbelt så breda däck som oss andra. En bragd att de satt med hela tiden. Till och med Ulf blev stundals tyst under den delen av resan!


                                          Foto Tony Widing


Väl tillbaka i Mellurud efter en runda på lite drygt 10 mil, fanns det tid för lite fotografering (för de som hade kameran med sig),en välförkänt dusch och en härlig bastu innan vi samlades på Wärdshuset i Mellerud för att gå igenom tävlingskalendern för kommande säsong. Alltid lika kul att träffa allesammans, vi är ett riktigt gott gäng som kommer att ha mycket kul under året. Jag verkligen längtar till vi får komma igång och tävla och köra som ett lag tillsammans. Såna här träffar gör att det blir lättare att motivera sig till att genomlida träningspassen nu på vintern. Ett stort tack till Marcus Porath som fixat upplägget under dagen, kanonbra ordnat.
Jag ser fram emot cykelåret 2011!





Nu börjar nästa förhandling här hemma med tävlingskalendern på bordet...

Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar