10 jan. 2011

Ny Kula

Dagen började lite vemodigt. Det var dagen då jag sålde min alldeles fantastiska Look 595. Samtidigt så förstår jag att det inte går att hålla med två cyklar på den nivån man ligger. Men det tog emot att lämna över den, det gjorde det.
Nu tvivlar jag inte på att min nya hoj kommer att göra mig besviken, jag längtar verkligen tills den kommer och jag får pilla ihop den. Sen är det bara att vänta på snösmältning. Kanske blir det premier förs i slutet på mars då jag och Marcus drar ner en vecka till Mallis.


Min Look 595 nu ett minne blott

Så ikväll ett gäng "femmor" och en tjuga. Efter ett relativt lätt komma igång pass på 2 timmar igår var jag förhoppningsvis redo att dunka på som vanligt igen. Och det blev hårt, sista femman blev hård då sista halvan av intervallen kördes en bit över 95 % av maxpuls... Tjugan blev som vanligt en kamp, men inget emot smärtan på femmorna. Nu är jag i alla fall igång igen och bara det känns bra. Imorgon 6-7 treor + den jävliga tjugan...

2 kommentarer:

  1. Kanon Johan!

    Kändes det inte lite som att kroppen har hämtat sig och höjt dig ett snäpp?
    För mig var en vecka tränings uppehåll som en push för har sällan haft sån motivation till smärta och sen när det inte ens gjorde ont i benen trots högre belastning då fattar jag att benen och motorn byggt upp sig en nivå....man måste våga vila!! Nu upptrappning i 3 veckor sen lugn vecka igen för mig!

    Kämpa på Cavendish!

    SvaraRadera
  2. Halloj anonym :-)

    Nja jag kan inte hålla med om att kroppen kändes som ny... Jag hade ju iofs legat sjuk i närmare en vecka så helt återhämtad var jag ju inte... och banner fick jag för att jag inte smög igång efter sjukveckan. Naturligtvis skulle jag tagit det lugnare i veckan, men motivationen lider det ingen brist på så det det är svårt att låta bli att plåga sig själv då!

    Jag kämpar för allt vad jag är värd!
    /Johan

    SvaraRadera