28 jan. 2011

Nytt upplägg!

Så har det gått en vecka till. Efter träffen förra lördagen med hårdkörning så blev det vila på söndagen innan det var tillbaka på "tjugorna" på måndagen. Två stycken kördes och det kändes riktigt bra.
Tisdagen bjöd på ytterliggare en vilodag innan det var dags för "treor" till utmattning på onsdagen. Något man har smått ångest för hela arbetsdagen, just att inte veta hur många man skall köra utan pressa sig tills man bara inte pallar mer. Det blir en sorts inre kamp med sig själv, hur hård är man i psyket egentligen? Det är ju huvudet som talar om för kroppen när det är dags att lägga av, eller? Är det tvärt om så har man verkligen lyckats anser jag. Kan man mentalt pressa sig så hårt att kroppen lägger av innan huvudet så är mycket vunnet. Jag hade siktet inställt på att orka 4 st "treor" på utsatt effekt. Innan jag klev av cykeln hade jag plågat mig igenom 7 st. Jag var glad över att ha nått målet med råge och även om kroppen var tömd så hade jag kunnat med kniven mot strupen möjligen överlevt en åttonde. Men i och med att siktet var ställt på 4 st var jag mentalt sett lite för nöjd för att köra mig svimfärdig. Det var nog hårt på den sjunde, då spyan hängde i luften igen, några uppstötningar fick harklas upp sista minuten men mer än så blev det inte! Äntligen var jag lite nöjd!

Torsdagen bjöd på max styrka och 4 st härliga femminuters styrkeintevaller till följd efter det! Det var på sega ben jag entrade spinningsalen i morse kl. 06.55 för att leda igenom ett 60 minuters pass på Sportlife i Stenungsund.

Imorgon smäller det till igen, då börjar dagen på Sportlife i Rollsbo/Kungälv med ett 90 minuters pass tillägnat Team Kungälv. Salen kommer att vara fylld vilket är riktigt kul. Direkt efter blir det ut på vinterhojen med Marcus i ytterliggare några timmar för att få till distansträningen!

Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar