20 dec. 2010

Visdom (hoppas jag)?

Som befarat blev dagens pass en kamp mot mig själv. Vad som skulle ha blivit ett vanligt relativt hårt pass på 3x20 min blev endast 20 min + bålstyrka. Kroppen sa snällt ifrån att nu är det dags för vila och för första gången vågade jag lyssna. Hade det varit förra året så hade jag tuffat på, plågat och pinat mig själv igenom vartenda schemalagt pass bara för att känna att jag inte fuskar eller viker ner mig. För det är just så jag känner när jag inte genomför passen som planerat oavsett hur känslan i kroppen har varit (förutom när jag är riktigt sjuk). Så det var med lite ångest jag klev av monarken efter endast 20 min. Det kanske kom lite visdom med de där 36 ljusen i lördags ändå :-)
Det har varit 5 relativt hårda veckor så det kanske är dags för en längre sammanhängande vila på 5 dagar innan jag kliver på hårt igen. Självklart var jag tvungen att dubbelkolla med "Meistro" Tony som tyckte jag gjorde helt rätt, han flaggade redan förra veckan för det här så jag hade det lite i bakhuvudet att det kunde komma. Fast jag måste erkänna att det inte känns ok att höra honom stå och skaka flaskorna när jag ringer och är på väg upp på hojen och jag ska vila... Men nu provar jag nåt nytt!

Så nu dagarna innan Jul så blir det lite lugnt på träningsfronten i alla fall. Det får väl bli en bantningskur då jag hört att det verkar ha varit en dålig skörd i Värmland i år där befolkningen formligen rasar i vikt, eller också är det bara så att synen förbättrats så till den milda grad att den nu når ner till displayen på vågen :-)
Inga chokladtomtar här inte!

/Johan

1 kommentar:

  1. Bra där Johan. Synd bara att visdomen inte har lika lätt att nå fram till en gammal gubbe som inte drog i handbromsen efter helgen som Gud glömde ;-)
    /Tony

    SvaraRadera