25 dec. 2010

På't igen

...och det med besked!
4 st femmor stod på schemat för första gången och en 20'a som avslutning. 4'or körde jag en del förra året och det var ett ganska enkelt konstaterande att det var större skillnad en en minut på fyror och femmor. Sista minuten kan omöjligtvis vara 60 sekunder. Första intervallen gick förvånansvärt enkelt, den andra betydligt hårdare och den tredje en strid... Den fjärde blev bara en dryg 2'a sen sjönk kadensen till vad som mer kan liknas en styrkeintervall en än femma på optimal kadens. Det var bara att konstatera att jag gått ut aningens för hårt för att hålla alla fyra... Man lär sig alltid nåt!

När tjugan var gjord så väntade en varm dusch trodde jag, men riktigt så blev det inte... Efter att ha lagt värmekabel på vart enda rör i krypgrunden ifjol (i 17 minusgrader) så skulle det väl fan till om vattnet skulle frysa. Så det var det sista jag trodde så jag började kolla diverse kopplingar på pannan för att som jag befarade det var den som lagt av lagom nu i Juletider. Nej det såg ok ut, till slut slog det mig att kanske ändå kan vattnet ha frusit i mellanväggen mellan rummet där pannan står och resterande delen av huset. Och visst var det så, det var gårdagens kyla i kombination med blåsten som trängde in i den tjocka ytter/mellan väggen i tegel. Så fram med hårtorken och på 5 min så blev det trots allt en varm dusch, men innan det fick jag belöna mig själv med lite bålstyrka i redcorden. Där var det framsteg, tänk om uthålligheten kommit lika fort...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar