14 dec. 2010

40 minuters ren pina!

Idag kändes det redan innan att det skulle bli tufft. Ändå intalar man sig att "jag kommer nog in i det", men inte idag. Det var till att karva djupt in i pannbebet för att plåga sig igenom första 20'an. Sen på andra så försöker man köra tricket att "bara orka 10" så får du lägga av sen. Så när väl 10 är gjorda så kommer ångesten, inte fan kan jag lägga av nu, jag är ju mer än halvvägs, men kroppen skriker och idag var det benen som totalt vek ner sig. När man tycker det är som jävligast, öppnar ögonen ,torkar ur svetten som svider, så ser man den lilla klisterlappen på Monarken...
Vem fan kom på att sätta den på en testcykel som skall vara så optimal för cyklister? "Pain and discomfort" är ju inga ord jag behöver leta efter under passen... Sån tur att jag såg den i slutet på passet!
Bålstyrkan i "redcorden" var rena njutningen i jämförelse med pinan på hojen. Men satan vad det tog. Första gången jag körde det idag på Tonys rekomendation och det kommer nog att kännas när jag kliver ur sängen tidigt i ottan.
/Johan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar