7 feb. 2011

Glädjen la sig fort!

Oj oj, efter fredagens glädje och lördagens distans i kuling så hittade jag snabbt tillbaka till verkligheten idag!
Helgens relativt lugna distanspass i mindre storm slet ändå hårt på kroppen. Det kändes egentligen redan i slutet på förra veckan att det kanske var dags att låta kroppen hämta hem lite av de senaste 4 veckornas rätt hårda träning och idag kom beskedet. 2 x 20 var tänkt det tänkt... uppvärmningen kändes ok, känslan i kroppen var inte så pjåkig ändå, men lite osäker var jag allt. Men jag var ju naturligtvis tvungen testa.
Efter redan 2½ minut var pulsen uppe på 89% av max,då visste jag vad det skulle bli. Pina & plåga i 20 min om det ens skulle hålla så länge. Jag bestämde att jag fan i mej skulle ta mig igenom den här tjugan så om jag trillar av cykeln, aldrig jag ger mig på den första, aldrig. Med 5 minuter kvar blinkade min Garmin mellan 92 & 93 % och jag var sliten, men bara fem till, bara fem till... Jag lyckades hålla ut och sista minuten kördes på tokrött och med rejält slitna ben. Nu är det dags för några lugna dagar och låta kroppen hämta hem lite träning. Andra tjugan kördes på betydligt lägre motstånd, rent av behagligt. Kan vara skönt det med ibland!

Nu börjar jag längta efter ny cykel, sommar och torra fina vägar!

2 kommentarer:

  1. Låter som att du fick till ett bra pass där Johan. Lyckades själv ganska bra i dag faktiskt, brukar ju förgylla ett pass i veckan med en Sufferfest video så när jag kom hem från jobbet i dag smög jag ned till monarken och drog igång The Hunted. Blev mer och mer förbannad på mig själv när jag inte levde upp till mina egna förväntningar men fällde ned pannbenet och levererade men det var med ordentlig blodsmak i munnen. När jag satt och trampade ur slog det mig att jag ju var och lämnade blod på lunchen, det blir man ju inte starkare av direkt....

    SvaraRadera
  2. Johan, titta inte så mycket på pulsen. Det är allt för många faktorer som påverkar.

    Porath, du får hämta blod istället innan du kör de där passen :-)
    /Tony

    SvaraRadera